- Dla niego
- 15 stycznia 2022
- 0
Ta forma komunikacji stała się niezbędna dla fryzjerów w 2020 r.
Nowe badanie przeprowadzone przez Yell Business ujawniło, jak zmieniła się komunikacja w salonach i barberach w wyniku pandemii. Główna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę? Jak bardzo komunikatory internetowe stały się kluczowe dla biznesu.
Badanie ujawniło, że ponad trzy czwarte (74%) firm z branży fryzjerskiej i kosmetycznej uznało, że komunikatory internetowe są kluczem do sukcesu w biznesie po COVID-19, a 98% wprowadziło nowe sposoby komunikacji z klientami w wyniku blokady.
Jak zmieniła się komunikacja w salonach?
Spośród wszystkich sektorów badanych w raporcie, branża fryzjerska i kosmetyczna okazała się być najbardziej elastyczna - 100% ankietowanych firm wprowadziło nowe usługi w tych trudnych czasach. Spośród tych nowych usług:
- 41% zaczęło przeprowadzać konsultacje wideo online
- 37% zaczęło przyjmować rezerwacje online
- 36% wprowadziło samouczki wideo online
- 21% wprowadziło system płatności zbliżeniowych
- 18% rozpoczęło dostawy/wizyty do domu
Ponad połowa (54%) firm, które wprowadziły nową usługę, stwierdziła, że było to dla nich kluczowe, aby przetrwać pandemię, a 90% stwierdziło, że planuje kontynuować tę usługę po Covid-19.
Jakie metody komunikacji w salonie są najlepsze?
Ponad jedna czwarta (28%) zaczęła używać WhatsApp do komunikacji z klientami, a 23% zaczęło wysyłać SMS-y, podczas gdy 18% firm po raz pierwszy zaczęło używać Facebooka, a zaraz za nim Instagrama (17%).
Podczas gdy rozmowa telefoniczna jest nadal najpopularniejszą metodą komunikacji pomiędzy firmami fryzjerskimi i kosmetycznymi a ich klientami, najbardziej skutecznym narzędziem komunikacji marketingowej wykorzystywanym przez te firmy podczas pandemii okazał się Facebook Messenger.
Na pytanie, czy narzędzie to było "bardzo" lub "trochę" skuteczne od czasu marcowej blokady narodowej, 67% firm stwierdziło, że tak. W dalszej kolejności znalazły się: poczta bezpośrednia (66%), strona na Facebooku (64%), wiadomości tekstowe SMS (64%), WhatsApp (63%) i bezpośrednie wiadomości na Instagramie (58%).
W rezultacie prawie jedna trzecia (32%) ankietowanych przedsiębiorstw stwierdziła, że komunikatory internetowe są kluczem do sukcesu biznesowego po epidemii Covid-19, a 33% stwierdziło, że odnotowało wzrost liczby zapytań dzięki korzystaniu z komunikatorów internetowych podczas pandemii. Ponadto 33% stwierdziło, że zaobserwowało wzrost liczby powtarzających się transakcji, a 30% - wzrost sprzedaży.
Dodatkowo, 74% właścicieli firm twierdzi, że są optymistycznie nastawieni do sukcesu swojej firmy w 2021 roku.
Czy zauważyłeś to samo w swoim biznesie?
Czytaj dalej
Najnowsze działania Zespołu Pana Sama Walla
Podsumowanie dostępnych pakietów wsparcia finansowego
Jak uniknąć użądlenia przez podatek, na który nie możesz sobie pozwolić w 2021 roku?
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41