- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Karty lojalnościowe - wszystko, czego potrzebujesz, aby ...
Jednym z kluczy do sukcesu każdej firmy jest osiągnięcie lojalności klientów. W tym sensie biznes, którego klienci są lojalni wobec marki, przekłada się na lepsze zyski ekonomiczne w przyszłości. Podobnie lojalność jest kluczowym elementem pozwalającym wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie zabezpieczyć niszę rynkową, w której chce się konkurować.
W tym sensie jedną ze strategii najczęściej stosowanych przez marki w celu osiągnięcia lojalności są promocje, rabaty i prezenty za pośrednictwem kart lojalnościowych, które są swoistą nagrodą za lojalność i strategicznie pomagają w zdobyciu społeczności docelowej. Tutaj wyjaśniamy wszystko na ich temat: czym są, jakie korzyści dla Twojego biznesu i jak powinny być zaprojektowane.
Czym są karty lojalnościowe?
Karty lojalnościowe to programy oparte na zniżkach i nagrodach. Przykładowo, gdy klient zamierza kupić jakiś produkt, może to zrobić po niższej cenie lub ze specjalną promocją, co motywuje go do zakupu większej ilości sztuk: dwóch i zapłacić cenę jednej.
W tym sensie karta lojalnościowa jest oferowana bezpłatnie, aby konsumenci mogli zdobywać punkty w zależności od dokonywanych zakupów. Istnieją dwie formy: fizyczna i elektroniczna.
Korzyści z kart lojalnościowych
Wielu przedsiębiorców i małych firm boi się tego typu metod, ponieważ obawiają się, że nie zostaną wynagrodzeni za oferowanie tych świadczeń. Nie ma jednak co wpadać w panikę. Wiele firm zwiększyło swoje przychody o 20% z powodu aktywnego udziału klientów, a ta procedura zaprasza więcej osób do przyłączenia się do korzyści. Możliwe, że w mniej niż rok odzyskasz swoją inwestycję.
Niezależnie od tego, czy są one w formie fizycznej czy elektronicznej, możemy wymienić następujące korzyści płynące z tego typu kart dla Twojej firmy.
Pozyskiwanie stałych klientów
Oferując im wiele korzyści i dostarczając im to, czego potrzebują, zwiększysz liczbę konsumpcji, ponieważ dzięki temu uzyskają więcej produktów niż się spodziewali. Jeśli już są zachwyceni Twoją usługą, to ta inicjatywa ich przekona i będziesz miał ich zawsze kupujących u Ciebie. Dodatkowo będą Cię polecać swoim znajomym i rodzinie.
Przyciąganie nowych klientów
Niewątpliwie wasza firma będzie się rozwijać, ponieważ jest wielu nabywców zainteresowanych tego typu propozycją.
Dobre pozycjonowanie w stosunku do konkurencji
W tym procesie będzie to duża pomoc, ponieważ pozwoli Ci wyprzedzić podobne firmy.
Nie zgromadzisz zapasów i nie zwiększysz sprzedaży
Oferując różne promocje łatwiej będzie pozbyć się produktów. Dzięki tej metodzie będziesz mógł zbadać, które towary wychodzą szybciej i które oferty sprawdzają się najlepiej.
Dobra komunikacja z klientami
Zaleca się, aby stale informować ich o ofertach, które będą przeprowadzane, jak? Poprzez e-maile, silną obecność na portalach społecznościowych i aktualizowanie informacji w punktach płatności. Wygenerujesz społeczność, która będzie często konsumować.
Nagradzaj swój biznes
Z drugiej strony karty lojalnościowe pozwalają na budowanie bazy danych. To znaczy, że mając więcej zwolenników zainteresowanych Twoimi usługami, będziesz mógł przeprowadzać ankiety, które wskażą preferencje i potrzeby Twoich klientów. Dzięki interakcji będziesz wiedział, jaki rodzaj oferty najbardziej Ci odpowiada.
Co powinna oferować karta lojalnościowa?
Karta lojalnościowa może oferować każdą z poniższych opcji:
-
Towar z rabatem: Bardzo atrakcyjna jest możliwość zakupu jednego produktu i posiadania drugiego w niższej cenie. Dzięki wdrożeniu tej strategii, klienci będą zadowoleni i dokonają kolejnych zakupów przy następnej wizycie.
-
Oferty na zakupy powyżej określonej ilości: Na przykład "dwa produkty w cenie jednego".
-
Specjalne promocje: Warto wykorzystać święta do zaoferowania produktów w specjalnych cenach, dlaczego? Ludzie ekscytują się świętami i chcą zdobyć wszystko, co z nimi związane. Jeśli zaoferujesz atrakcyjne promocje, to oni będą łykać towar.
-
Aktualizacje planów i usług: W zależności od liczby sprzedaży, wskazane jest, abyś zmieniał i uaktualniał promocje. Nie zapominaj o zwracaniu uwagi na potrzeby klientów i inicjatywy, które podejmuje Twoja konkurencja.
-
Darmowe produkty: Darmowe produkty generują zadowolenie konsumenta, a to zmotywuje go do konsumpcji w nadziei na ponowne uzyskanie tego typu korzyści.
-
Oferuj różne programy lojalnościowe: Liczne marki utrzymują różne plany w zależności od zakupu klienta lub nawet rodzaju działalności.
-
Nagroda lub wyróżnienie: Z drugiej strony, aby uzyskać dobre wyniki, konieczne jest określenie nagrody lub oferty, którą chcesz przedstawić. Będzie to wygodne, jeśli zaoferujesz najbardziej pożądany produkt lub usługę, więc Twoi klienci nie będą się wahać, aby uzyskać kartę.
Oprócz tego karta lojalnościowa musi określać dane klienta, który będzie z niej korzystał, a także warunki i termin ważności karty. Jeśli posiadasz oprogramowanie do zarządzania firmą, być może sam system oferuje Ci pewne możliwości w zakresie lojalności klientów, tak jak w przypadku AgendaPro.
Projekt lub prezentacja dla kart lojalnościowych
W końcu prezentacja karty lojalnościowej to podstawa. W tym celu ważne jest, abyś zaprojektował go z uwzględnieniem swojej identyfikacji wizualnej. Dodanie logo i respektowanie palety kolorów jest kluczowe, aby konsument mógł je zidentyfikować. Praca projektanta jest w tym aspekcie niezbędna.
Z drugiej strony karta musi zawierać nagłówek, który wskazuje na promocję i który przyciąga wzrok, a na odwrocie lub w innym miejscu napisać warunki promocji. Personalizacja karty to opcja dla Twoich najbardziej lojalnych klientów. Podobnie nie zapomnij o zapisaniu numerów telefonów, pod które mogą zadzwonić, profili w mediach społecznościowych oraz adresu Twojej firmy.
Podobnie bardzo ważne jest promowanie kart lojalnościowych. Upewnij się, że zaprojektujesz kartę, która nadaje się zarówno do druku, jak i do formatu cyfrowego dla mediów społecznościowych. Zaprojektuj intrygującą strategię, która pozwoli Ci się wyróżnić i zareklamować w grupie docelowej.
Gotowy na stworzenie kart lojalnościowych dla własnego biznesu? Daj nam znać w komentarzach jak poszło doświadczenie!
Powiązane artykuły:
Poradnik tworzenia idealnej etykiety obsługi klienta 2.
2. co to jest kabina spa i czym się różnią od salonu kosmetycznego?
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41