- Ciekawostki
- 3 marca 2023
- 0
Jak stworzyć hasło, które zaangażuje Twoich odbiorców?
- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Jak stworzyć hasło, które angażuje ...
Ile razy "chwytliwa" piosenka lub fraza, którą słyszysz w reklamie telewizyjnej, radiu lub czytasz w magazynie utkwiła Ci w pamięci. Czasami podoba Ci się tak bardzo, że w końcu ją śpiewasz lub powtarzasz.
Ten komunikat, który przykuwa całą Twoją uwagę i zachęca Cię do kupienia czegoś, nawet jeśli tego nie potrzebujesz, lub do całkowitego zaufania marce. To w marketingu i reklamie ma swoją definicję. Dziś podpowiemy Ci, jak stworzyć slogan.
Czym jest slogan?
Slogan to bardzo wyraziste zdanie, które ma na celu wywarcie wpływu i bycie zawsze zapamiętanym, by ludzie o nim nie zapomnieli. Składa się ze słów, które razem tworzą oryginalny slogan reklamujący produkt i jest ważny dla jego skutecznego marketingu.
Daje również ten impuls, którego potrzebuje każda marka, aby jej slogan "wibrował" i pozostał w pamięci klientów, osiągając w ten sposób bezkonkurencyjne połączenie, ponieważ kiedy o nim myślą, automatycznie go zapamiętują.
W polityce jest używany jako identyfikator kandydata, który ubiega się o urząd i stara się być dobrze postrzegany przez społeczeństwo, poprzez ten przekaz, który kieruje za pomocą kampanii.
Jak stworzyć hasło reklamowe?
1.- Ideałem jest praca nad nim w grupie, ponieważ słowa, które każda osoba wymyśli, mogą posłużyć do złożenia zdania, które przede wszystkim i co najważniejsze, musi być krótkie i wcale nie sztampowe. Wyobraź sobie przez chwilę układanie elementów puzzli. Tak właśnie działa metoda tworzenia hasła.
2.- Powinien starać się rymować z marką i być do niej dopasowany.
3.- Zawsze bądź oryginalny. Nie kopiuj innych istniejących u konkurencji, dlatego musi wyróżniać Cię jako markę i podkreślać Twoje własne cechy i wartości.
4.- Myśl zwięzłymi słowami, które są w stanie przykuć uwagę słuchacza.
5.- Eksperci od reklamy zalecają, aby podczas jej tworzenia pomyśleć o krótkim, zrozumiałym i ponadczasowym tekście. Powinien on zapaść w pamięć odbiorców.
Cechy charakterystyczne sloganu
"Slogan" to angielskie słowo oznaczające "okrzyk bojowy". Używane przez światowej sławy firmy, takie jak Coca-Cola, stworzyły pamiętne slogany dla wszystkich swoich reklam i tożsamości marki, które przekroczyły pokolenia rodziny. W całej swojej historii zdążyły stać się częścią codziennego życia swoich konsumentów.
Przypomnijmy niektóre z nich, aby określić, dlaczego zapadły w pamięć:
"Always Coca-Cola". "Live it up". "Życie smakuje dobrze". "Uncover happiness" (Odkryj szczęście). "Uszczęśliw kogoś w te Święta", "Poczuj smak". "Spreading happiness".
Tworzenie lojalności wobec marki. Dobry slogan firmowy wpływa na podejmowanie decyzji, gdy klient chce kupić produkt, którego potrzebuje. Jeśli poczują emocjonalny związek z marką, doświadczenie będzie satysfakcjonujące.
Odzwierciedlaj korzyści, jakie może przynieść konsumentowi.. Między innymi szczęście, oszczędność, ochronę, jakość. Zawsze bądź pozytywny (bo nikt nie będzie chciał kupić czegoś, co nie przynosi mu nic dobrego, prawda?).
Bądź kreatywny, ale bardziej niż to "inteligentny".. Musi być zgodny z potrzebami ludzi i prowadzić ich do ostatecznego celu, do którego dąży marka: kupić produkt lub pomysł, zabrać go do domu i cieszyć się nim.
Slogan jest na usługach marki.. Dlatego, aby wiedzieć jak stworzyć slogan, należy zbudować jego precyzyjną i jasną definicję.
Prosty, zabawny i wesołyale też odzwierciedlające szczerość w tym, co się mówi. Jak stworzyć slogan to wyzwanie.
Co składa się na dobry slogan
Tworząc slogan, nie należy przekraczać 8 słów. Musi on jasno określać produkt lub usługę, a także podkreślać zalety, które sprawią, że będzie on wyjątkowy i nadający się do zaakceptowania. Hasło to musi być również chwytliwe, co jest niczym innym jak przykuwaniem uwagi konsumentów, na siłę.
Slogan musi być stworzony tak, aby przetrwał próbę czasu. A stanie się tak tylko wtedy, gdy konsument marki nadal będzie do niego lgnął. Idealnie, powinien podkreślać cechy twojego produktu i powiedzieć (między wierszami), dlaczego jest lepszy niż straszna konkurencja.
Kiedy zespół robi burzę mózgów, aby go zbudować, musi sprawić, aby tagline brzmiał wiarygodnie i nie brzmiał przesadnie w swoich intencjach. Dlatego właśnie, choć może się wydawać, że zrozumienie, jak stworzyć slogan, jest łatwym zadaniem, to jednak nie jest.
Harmonia z identyfikacją wizualną. Wszystkie elementy muszą się ze sobą splatać: nazwa, logo, ikony, kolory.
Odbiorca, do którego dociera komunikat, musi czuć się dobrze. Musi generować natychmiastową potrzebę wypróbowania marki, kupienia jej, przetestowania i zabrania do domu.
Wnioski
-
Slogan to fraza lub "okrzyk bojowy", który obejmuje cechy i korzyści marki lub produktu oraz wspiera jej wizerunek.
-
Pomaga zakomunikować centralną ideę kampanii reklamowej i generuje jej obecność na rynku.
-
Musi być pozycjonowana w umyśle konsumenta, aby produkt stał się wyjątkowy.
-
Nazwa marki nigdy się nie zmienia, ale sposób jej definiowania już tak. Dlatego slogan może być zmieniany co roku, w trakcie odświeżania wizerunku.
-
Istnieje kilka rodzajów sloganów: opisowe, które nakreślają cechy produktu lub firmy. Informacyjne, sygnalizują, na czym polega sponsorowana usługa. Obiecujące, które podkreślają korzyści, jakie nabycie tego przedmiotu może przynieść danej osobie.
- Artykuły powiązane:
- 1. Przykłady broszur i jak je atrakcyjnie zaprojektować.
- 2. Jak sprawić, aby Twoja firma pojawiła się na mapach Google?
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41