- Ciekawostki
- 6 czerwca 2022
- 0
Opieka nad pacjentem: co to jest i dlaczego jest ważna?
- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- Opieka nad pacjentem: Co to jest ...
Jeśli pracujesz w placówkach służby zdrowia, z pewnością znasz termin "opieka nad pacjentem" . Koncepcja ta nabiera coraz większego znaczenia we wszystkich obszarach opieki zdrowotnej, takich jak szpitale, ośrodki zdrowia psychicznego i ośrodki lecznicze.
Opieka nad pacjentem to podstawowy aspekt postępowania z osobą potrzebującą usług medycznych. Cały personel pracujący w placówce służby zdrowia powinien znać tę koncepcję, wdrażać ją w życie zawodowe i zachęcać do poprawy jakości opieki.
Czym jest opieka nad pacjentem?
Usługi opieki nad pacjentami to usługi, które pełnią funkcję łącznika między pacjentami a administracją służby zdrowia, tzn. są odpowiedzialne za opiekę nad użytkownikami służby zdrowia, gdy wymagają oni jakiejś formy pomocy.
Pracownicy opieki nad pacjentami są odpowiedzialni za udzielanie użytkownikom potrzebnych informacji, a także za przyjmowanie ich skarg i zaleceń.
Idealna opieka nad pacjentem
Aby zapewnić pacjentom idealną opiekę, należy budować zaufanie. Jasna i bezpośrednia rozmowa to najlepszy sposób na zwiększenie zaufania; szczerość w kontaktach z pacjentem daje poczucie wsparcia i szacunku, co sprawia, że interakcja staje się przyjemniejsza.
Jeśli zdobędziesz ich zaufanie, poczują się bardziej komfortowo i ich postawa będzie idealna. Jednym ze sposobów zwrócenia uwagi na ich komfort jest zwrócenie uwagi na mowę ciała, np. zauważenie, czy są spięci lub w jaki sposób się wyrażają.
Pierwsze wrażenie jest z pewnością bardzo ważne, np. zachowanie dobrego nastawienia do użytkowników, okazywanie im uśmiechu i poświęcanie im uwagi od początku interakcji, a także nieustanne dbanie o dobry wygląd. Jeśli opieka nad pacjentem odbywa się przez telefon, ważne jest, aby odbierać wszystkie połączenia, w przeciwnym razie użytkownicy będą nastawieni na złą interakcję.
Podobnie, dobra opieka nad pacjentem to taka, która zawsze rozwiązuje problemy w sposób szybki i natychmiastowy. Ważnym aspektem jest przygotowanie na każdą sytuację. Każdy użytkownik będzie zadowolony, jeśli jego problemy zostaną rozwiązane szybko i w odpowiedni sposób.
Dzięki doświadczeniu w opiece nad pacjentami zdobędziesz pewne umiejętności, takie jak umiejętność przewidywania potrzebpacjentów i dostosowywania się do ich sytuacji, a także oferowania indywidualnejopieki. To ostatnie osiąga się dzięki drobnym szczegółom, takim jak używanie imienia pacjenta i zajmowanie się jego konkretnym przypadkiem.
Należy również pamiętać, że personel zajmujący się opieką nad pacjentem musi być zawsze dostępny i osiągalny w każdej sytuacji, w której użytkownik potrzebuje pomocy, nawet tej o niewielkim znaczeniu.
Jak można poprawić opiekę nad pacjentem?
Najważniejszą rzeczą w pracy związanej z opieką nad pacjentem jest umiejętność zmniejszenia dystansu między użytkownikiem a usługą. Ideałem jest stworzenie niewielkiego łącza, które pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości, obawy i problemy, jakie może mieć pacjent, oraz sprawi, że poczuje się on komfortowo, otrzymując odpowiedź.
Praca w opiece nad pacjentem może być czasem trudna. Pracownicy mogą często znaleźć się w niekomfortowych sytuacjach, w których użytkownicy mogą prezentować wrogie nastawienie, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak zachować serdeczność i profesjonalizm w tego typu sytuacjach.
Informacja jest podstawowym filarem opieki nad pacjentem, tzn. znajomością procesów i usług oferowanych przez ośrodek zdrowia. Podobnie, aby zapytać o informacje podawane przez użytkownika, potwierdzić przedstawione fakty i poszukać wszystkich ich wersji.
Usługi pomocnicze są doskonałym narzędziem poprawy opieki nad pacjentem, np. tworzenie przyjemnego otoczenia poprzez dekoracje, a nawet korzystanie z zasobów zewnętrznych, np. oferowanie poczęstunku.
Wreszcie, warto zawsze starać się dotrzymywać obietnic. Staranie się o dostarczenie użytkownikom odpowiednich rozwiązań i zachowanie uczciwości to ważne aspekty poprawy opieki nad pacjentem, w przeciwnym razie użytkownicy nie będą zadowoleni z dostarczonych rozwiązań.
Opieka nad klientem a opieka nad pacjentem
Choć brzmią podobnie, opieka nad pacjentem niekoniecznie jest tożsama z opieką nad klientem, ponieważ ta ostatnia odnosi się do opieki świadczonej w dowolnym obszarze pracy.
Opieka nad pacjentami dotyczy w szczególności placówek zdrowia fizycznego i psychicznego, a niekiedy konieczne jest, aby personel przeszedł szkolenie z zakresu wiedzy specjalistycznej ukierunkowanej na rozwiązywanie problemów, z jakimi borykają się użytkownicy, np. znajomość procedur, którym będą poddawani.
Inna istotna różnica polega na tym, że opieka nad pacjentem ma bardziej osobisty charakter niż opieka nad klientem, ponieważ obserwuje się postępy i monitoruje stan zdrowia pacjenta.
Powiązane artykuły:
- Jak stworzyć protokół obsługi klienta, który sprawi, że Twoi klienci zakochają się w Tobie i będą do Ciebie wracać?
- Przykładowe skargi i zażalenia klientów
- Stwórz pytania do ankiety satysfakcji, które pomogą Ci w podjęciu decyzji.
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41