- Ciekawostki
- 28 października 2020
- 0
8 Rzeczy, które klienci robią, a fryzjerzy absolutnie nienawidzą!
Będąc fryzjerem od ponad 10 lat, doświadczasz za krzesłem kilku poważnie szalonych rzeczy. Wymyśliliśmy kilka zabawnych momentów i relatywnych scenariuszy, które zdarzają się prawie każdego dnia jako pracujący fryzjer. Bawcie się dobrze!
1. Facet z telefonem:
Nie ma nic bardziej irytującego niż klientka przez telefon, podczas gdy ty obcinasz im włosy. Nie, że nie ma nic złego w rozmowie przez telefon, żeby powiedzieć żonie, że bezpiecznie dotarł na krzesło. Fryzjerzy rozumieją, jak toczy się życie, a ich pewnych rozmów nie można po prostu odrzucić, takich jak: praca czy sprawy rodzinne.
Problemem nie są tego typu scenariusze, problem polega na tym, że klienci w ogóle nie przyznają się do fryzjera podczas rozmowy przez telefon. Przynajmniej zatrzymaj się na cholerną sekundę i wcześniej wyjaśnij, jak chcesz się obciąć!
Krótka historia:
Pamiętam, jak kiedyś pewien dżentelmen rozmawiał na swoim nowym urządzeniu "bluetooth", a kiedy zapytałem go, jak chce się obciąć, wyglądał na wkurzonego. Jakbym to ja był tym, który nie miał racji pytając księcia Alibaba, po co przyszedł, ale on kontynuował rozmowę za pomocą swojego bluetootha tylko powtarzał to zdanie: "Obetnij mi włosy niżej!" niżej? kiedy niewykształcony klient prosi fryzjera o obcięcie włosów niżej, jest około 10 różnych opcji w głowie fryzjera. o ile niżej? Jakiego strażnika wolisz, żebym użył? 1/2 od góry? czy to skóra zanikająca po bokach i z tyłu? Krzyknął "Niżej!" przez cały czas i jako profesjonalista, którym jestem... nie muszę mówić, że nie wrócił od czasu...
2. Skąpiec:
Po tym, jak fryzjer dokona dokładnej fryzury, klientka chciała, a po otrzymaniu pozytywnej opinii. Następnie klientka odwraca się i mówi: "Czy możemy ją zdjąć niżej? Wiem, że prosiłam o wyblaknięcie cienia. Jednakże, wyjeżdżam z miasta i potrzebuję wyblaknięcia skóry, by przetrwać do powrotu."
Wysłuchaj mnie:
W tym momencie nie ma problemu z cięciem włosów w serwisie fryzjerskim. Problemem jest poradzenie sobie ze wszystkimi klientami, którzy umówili się na ten dzień.
Teraz, każdy na wcześniejszym umówionym spotkaniu musi poczekać lub ponownie rozważyć swoje ustalenia, wszystko dlatego, że "Jeden klient" zdecydował się czekać w ostatniej chwili, aby go przeciąć dwa razy...
Wszystko czego chce fryzjer, to aby klienci byli uważni na swój czas. Wykonywanie tego typu wyczynów kaskaderskich zaburza cały harmonogram pracy fryzjera. Można tego uniknąć, znając sposób, w jaki klientka chce obciąć włosy za pierwszym razem.
Niestety, w tym momencie wszystko, co może zrobić fryzjer, to uśmiechnąć się i powiedzieć: "Nie ma problemu, weźmy tę fryzurę i poszukajmy jej dla ciebie!", ale w głębi duszy znają się na walce, by zmienić swoje plany.
3. Wymagający:
Za każdym razem, gdy klient prosi o skład, jest to jedna z dwóch rzeczy. Albo ta osoba po prostu chce się odświeżyć na specjalną okazję, albo pieniądze są w tym tygodniu trochę ciasne, a szybkie wykończenie to wszystko, czego potrzebuje, aby wyglądać w połowie przyzwoicie. Cokolwiek by to nie było, te dwie opcje są całkowicie do przyjęcia. Jednak to, co nie jest "akceptowalne", to prośba o "Line Up" i przekształcenie jej w pełną fryzurę.
Linia Up zazwyczaj kosztuje 10 dolarów, więc przedłużenie do pełnej fryzury w cenie 20 dolarów to naprawdę naciągnięcie portfela fryzjera. Poziom "cienia i braku szacunku" jest na wielu poziomach wręcz błędny. Nie wspominając już o tych, które naciągają to "B.S", nie pozostawiają raczej żadnego napiwku.
4. Gap:
Kiedy klientka zaczyna oglądać lustro, aby upewnić się, że robisz to poprawnie. "Chwileczkę... Kto tu jest zawodowcem?
Rozumiemy, że boisz się złego strzyżenia, zaufaj nam, że naprawdę to rozumiemy. W większości przypadków, wysokiej jakości fryzjer naprawia fryzury innych fryzjerów lub często nie.
W naszym interesie jest, aby zrobić to "Prawidłowo za pierwszym razem" i pozostawić klienta zadowolonego i pragnącego wrócić do fryzjera. Nie powinno być żadnego hazardu, gdy siedzi się na krześle fryzjerskim, większość fryzjerów posiada platformę społecznościową, na którą można zajrzeć. Chodź koleś z 2019 roku...
Robiąc szybką kontrolę "Barbershop Review", należy usunąć wiele strachu i wątpliwości, zanim fryzjer zacznie szaleć z klipsami. Oszczędzając oczy przed dużym obciążeniem, trzeba cały czas patrzeć w lustro, aby upewnić się, że wykonuje dobrą robotę.
Pamiętaj, że fryzjerzy są bardzo dobrze wyszkoleni i potrafią obcinać włosy. Cóż, powinni być. Jeśli chodzi o klienta, powinien przyprowadzić swojego przyjaciela jako dżina-świnię. To tylko sugestia.
Na dobrą sprawę, wyszkolony fryzjer dołoży wszelkich starań, aby klient czuł się komfortowo. Oferując najlepsze usługi, jakie mogą wykonać. Więc jeśli jesteś pierwszy raz i naprawdę martwisz się o fryzjera, to jest to zrozumiałe. Mówimy raczej o klientach, którzy znają Twoje umiejętności z pierwszej ręki i nadal starają się sprawić, abyś poczuł, że nie jesteś profesjonalistą.
5. Facet, który już się wkurzył:
Nie za często, choć to się zdarza, jest, gdy klient przychodzi już up-set, na długo przed wejściem do salonu fryzjerskiego - Już chce rozpocząć wojnę z kimś.
Chociaż ta wojna nie będzie "głośna i rozpraszająca uwagę innych fryzjerów", a raczej "niegrzeczna" i "całkiem" w stosunku do fryzjera, podczas gdy oni siedzą w fotelu, Pozwólcie mi wyjaśnić:
Większość klientów to dorośli, ale są chwile, kiedy "Dorośli" wciąż zachowują się jak "małe dzieci". Zamiast używać swoich "słów", by wyjaśnić, jak się czują. Raczej utrudniają to komuś innemu, działając na zewnątrz. Oto niektóre z "Dziwnych rzeczy", które dorośli robią, gdy są zdenerwowani i nie mogą wyrazić siebie w normalny, dorosły sposób. To raczej zabawne, naprawdę...
Te rzeczy obejmują: "Zwijanie oczu, efekty dźwiękowe ssące zęby, bobsleje głowy, tulenie się, wkładanie ramion w górę, blokowanie szyi, wszystko pod słońcem, by celowo utrudnić fryzjerowi. Radząc sobie z publicznością, bardzo szybko dowiadujesz się, że dorośli nie są najbardziej dojrzałymi stworzeniami, które chodziły po tej ziemi.
6. Paker:
Więc co jest lepsze od miłego biegu, czy dużej aktywności fizycznej? Zgadłeś? Idziemy do fryzjera! - Nikt nie powiedział, że nigdy." Ale zdarza się, że klienci myślą, że można przyjść po pełnym treningu, pocąc się obficie. z jakiegoś szalonego powodu.
Close & Personal
Obcinanie włosów jest już praktycznym, "osobistym przeżyciem na twarzy". Tak profesjonalnie jak fryzjer, żaden człowiek na świecie nie chce dotykać czyichś tłustych włosów, a wcześniejsza praca na pewno nie ułatwia nam pracy. Fryzjer zarabia na obcinaniu włosów, a nie na czekaniu na kolejny "pocący się paciorek": żeby kapać komuś z nosa i na pelerynę fryzjera...*kora twarz*
Dodatkowe sprzątanie
Ilość dodatkowych prac sanitarnych jest ogromna.
Przylądek fryzjera należy natychmiast umyć; krzesło wytrzeć sprayem dezynfekującym, a płetwy, grzebienie wraz z wszelkimi innymi narzędziami, których użył dany klient, należy szybko wrzucić w to samo miejsce "frodo od pana pierścieni".
Narzędzia te muszą być w największym stopniu wysuszone i odkażone. Bardziej niż to, co zwykle robi fryzjer dla ich rutyny sanitarnej.
Funk
Nie zapominajmy, że "Funk" nie ma nic gorszego niż stanąć za kimś w kolejce w sklepie spożywczym, a pachną jak stare skarpetki z siłowni owinięte folią aluminiową upieczoną pod kątem 350 stopni.
Więc po co zmuszać fryzjera do stania tam przez następne 20-40 minut, dopóki nie odpadnie mu nos... "Body Oder" jest obrzydliwe! Pisząc ten post, mam nadzieję uratować przynajmniej jednego fryzjera, jeśli mogę mu pomóc.
7. Zła rodzina:
Najgorszy strach jest wtedy, gdy klient przychodzi z niesfornymi dziećmi i zostawia je bez opieki, aby fryzjer mógł sobie z nimi poradzić. w międzyczasie klient jest na zakupach na placu. Drodzy Klienci, zostawcie swoje "Niesforne Dzieci" przy sobie, aż wrócicie, na samym dole i zagrajcie w zabawny film na YouTube.
Fryzjerzy woleliby posłuchać powtórki "shark do do do doo da baby", a następnie usłyszeć ich krzyki na górze płuc i ślinienie się na czapkach fryzjerów przez następne 20 minut. Znam to jako #fakt #100%
Fryzjerzy rozumieją, że dzieci będą się czasem źle zachowywały, to tylko poza dorastaniem. Ale bycie przy dziecku podczas strzyżenia włosów to większa sprawa, niż myślisz. Wczesne wyrzucenie kilku "krokodylich łez" usunie strach przed obcinaniem włosów. Pozwalając im siedzieć jeszcze dłużej w miarę dojrzewania do dorosłości.
8. Facet, który lubi się gapić:
Dosłownie się śmieję, jak piszę na maszynie... to jest śmieszne. Ale to się zdarza częściej niż myślisz. Wystarczająco źle jest być dwa metry od twarzy innego mężczyzny, gdy wykonuje usługi twarzowe. Ale potem czuć się, jakby ktoś patrzył na ciebie, gdy próbujesz się obciąć...
Nie wspominając o tym, że staramy się zachować prostą twarz i zachować profesjonalizm przez cały czas? W tym momencie fryzjerzy zaczynają sobie myśleć, rozmawiając jak;
"Mam nadzieję, że przestanie się na mnie gapić... Dobrze, że przestał. Czekaj, nie, ten facet ma misję pobicia rekordu w konkursie.
Na szczęście dla mnie jestem do punktu w mojej karierze fryzjerskiej, gdzie po prostu patrzę wstecz. To gówno, z którym mamy do czynienia na co dzień, jest zabawne!
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41