- Ciekawostki
- 12 sierpnia 2022
- 0
Technologie informacyjno-komunikacyjne w dziedzinie zdrowia
- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- Technologie informacyjno-komunikacyjne w dziedzinie zdrowia
Technologie informacyjne to zespół technologii umożliwiających przechowywanie, wytwarzanie, dostęp i przekazywanie informacji w różnych źródłach, takich jak obraz, dźwięk i tekst. Jest to pojęcie obejmujące telekomunikację, elektronikę i informatykę.
Technologie informacyjne (w skrócie ICT) rozkwitły wraz z powstaniem Internetu, dzięki oferowanym przez niego możliwościom przechowywania i przetwarzania danych. Jednak w czasach starożytnych również studiowano informacje, ale miały one wady wynikające z szybkości przetwarzania czy wielkości stosowanych urządzeń.
W każdym razie obecnie analiza danych jest niezbędna w firmach i jest jedną z dziedzin, która w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zyskała na znaczeniu. Technologie informacyjne (ICT) są częścią naszego codziennego życia, z czymś tak podstawowym jak komunikacja za pomocą urządzenia mobilnego lub poczty elektronicznej, czy też dane przechowywane w serwisach streamingowych. Big data jest coraz częściej badana i wykorzystywana przez duże firmy do tworzenia swoich produktów.
Przenosząc się w świat opieki zdrowotnej, oczywiste jest pytanie, jak technologia informacyjna może pomóc w opiece zdrowotnej? Jest kilka odpowiedzi i alternatyw. Pamiętajmy, że dzisiejsze narzędzia technologiczne dają nam wiele możliwości, jeśli chodzi o to, jak możemy je wykorzystać w naszym biznesie, niezależnie od niszy.
W przypadku opieki zdrowotnej możemy zastosować technologie informacyjno-komunikacyjne w następujący sposób:
Zastępowanie papieru cyfrowymi kopiami zapasowymi (Historia Medycyny Online).
Zdigitalizowana dokumentacja medyczna jest natychmiast dostępna. W tym sensie w dużej mierze zapobiegnie to błędnym lub zagubionym danym, pozwala również na utrzymanie lepszego porządku wszystkich pacjentów, a dodatkowo jest bardziej wydajne, bo wprowadzając dane będziemy tracić mniej czasu, a z kolei zużyjemy mniej fizycznej przestrzeni w gabinetach. Według badań Uniwersytetu Michigan przejście na zdigitalizowaną dokumentację medyczną pozytywnie wpłynie na 3% oszczędności w kosztach administracyjnych.
Kontrola zmian i zarządzanie terminami
Aplikacja lub strona internetowa, na której Twoi pacjenci mają możliwość umawiania się na spotkania, oszczędza czas zarówno dla praktyki, jak i dla pacjenta, a system automatycznie aktualizuje się, aby pokazać dostępne godziny spotkań. Ponadto pozwala zaoferować wartość dodaną w ramach oferty usługowej i wyróżnić się na tle konkurencji.
Telemedycyna
W roku 2020 nastąpił wzrost wykorzystania telemedycyny ze względu na ograniczenie pandemii COVID 19. W tym sensie wiele klinik oferuje usługę opieki ze specjalistami medycznymi przez Internet. Jest to bardzo korzystne, jeśli chodzi o zapobieganie chorobom krytycznym i oszczędność czasu, ponieważ nie ma potrzeby podróżowania do kliniki dla obu stron (lekarza i pacjenta).
Big data
Dzięki zastosowaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w opiece zdrowotnej możemy mieć korzyści z obsługi dużych ilości danych dotyczących pacjentów, lekarzy, wizyt, chorób itp. Po profesjonalnej analizie tych danych możemy poprawić ważne aspekty praktyki, takie jak: przewidywanie epidemii, skrócenie czasu oczekiwania, zmniejszenie kosztów opieki zdrowotnej, poprawa obsługi klienta, opracowanie metod leczenia.
Demokratyzacja i dostęp do informacji
Technologie informacyjne będą korzystne dla obszarów wiejskich lub przygranicznych, ponieważ pacjenci mieszkający na tych terenach nie będą musieli podróżować do ośrodków zdrowia, ale w przypadku chorób niekrytycznych będą obsługiwani z domu. Ponadto oferuje niższe koszty opieki, ponieważ koszty kliniki będą niższe, a zatem usługi mogą być oferowane po niższych kosztach.
Zanim jednak technologie informacyjne będą mogły być optymalnie wykorzystywane we wszystkich dziedzinach, należy jeszcze dokonać wielu postępów i ulepszeń. Jedną z głównych wad jest stabilne połączenie internetowe w niektórych krajach, co uniemożliwia promowanie polityki telemedycyny. Ponadto różnice budżetowe między krajami stanowią poważną przeszkodę dla postępu w dziedzinie technologii informacyjnych.
W każdym razie ważne jest, aby nie zastępować pracowników służby zdrowia komputerami, ale wykorzystać wszystkie informacje, jakie posiadamy, aby usprawnić procesy i zapewnić, że podejmowanie decyzji zawsze pozostaje w rękach specjalistów. Pomimo wad czy mankamentów a priori, wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w służbie zdrowia jest niezbędne do oferowania lepszych usług zdrowotnych.
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41