- Ciekawostki
- 17 września 2022
- 0
Przykłady celów sprzedażowych
- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Przykłady celów sprzedażowych
Aby wyznaczyć cel jako przedsiębiorstwo, należy mieć już określone cele, które mogą być krótko-, średnio- lub długoterminowe i dotyczyć każdego obszaru działalności zakładu. W każdym przypadku możemy mieć cele marketingowe, cele satysfakcji, a także cele sprzedażowe.
Cele powinniśmy postrzegać jako cele do osiągnięcia, powinny one służyć jako siła napędowa dla naszych pracowników i być zakotwiczone w rzeczywistości. Wyznaczanie celów, które nie są zgodne z realiami biznesu, generuje jedynie zniechęcenie i stres wśród Twoich pracowników. Podobnie istotne jest, abyśmy jako biznes wiedzieli, jak wyznaczać realne cele sprzedażowe zgodne z charakterem naszej marki. Musimy zadbać o swoje oczekiwania i skupić się na tym, co możemy osiągnąć w danym okresie czasu.
Poniżej opowiemy więcej o celach sprzedażowych, ich rodzajach oraz o tym, jak możemy zobaczyć ich materializację w naszym lokalu.
Jakie są rodzaje celów sprzedażowych?
Cele sprzedażowe są ustalane w zależności od celu sprzedaży. Zaleca się, aby niezależnie od ich rodzaju były one ustalane z uwzględnieniem tego, na ile mogą być mierzalne, istotne, osiągalne i konkretne.
-
Lojalność: To sprzedaż nastawiona na wzmacnianie relacji z klientami. Osiąga się to dzięki zachętom, które zachęcają klienta do zakupu, ponieważ uważa on, że za tę samą cenę otrzymuje więcej. Chodzi tu o promocje, rabaty, prezenty dla częstych konsumentów itp. Przykładem sprzedaży lojalnościowej mogą być sezonowe promocje, które niektóre sklepy dają swoim najbardziej lojalnym klientom lub osobom zapisanym do klubu danej marki.
-
Wolumen: Sprzedażwolumenowa to taka, która dąży do sprzedania jak największej ilości produktu. Jest to częsta praktyka w sektorach rynku, w których występuje szybka rotacja produktów. Jednym ze sposobów wdrożenia tej praktyki w swoim biznesie jest oferowanie masowej sprzedaży jakiegoś produktu.
-
Według wskaźników wygranych: ta metoda wyznaczania celów jest bezpośrednio związana z motywowaniem pracowników. Wskaźniki wygranej mogą być brane bezpośrednio z całkowitej kwoty, którą udało im się sprzedać lub może to być procent od każdej sprzedaży. Na przykład, jeśli chcesz zmotywować swoich pracowników do większej sprzedaży, możesz zacząć od dodania 10% ich całkowitej sprzedaży w danym miesiącu do ich wynagrodzenia podstawowego.
-
Kwotowanie lub penetracja rynku: Sprzedaż ta ma na celu zdobycie określonego procentu sektora rynku, w którym konkurujesz. Aby to zrobić, musisz być bardziej widoczny niż konkurenci Twojej firmy, a jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zdobycie większej liczby dystrybutorów. Jednym ze sposobów, w jaki możesz to zastosować w praktyce, jest rozszerzenie obszarów, w których jesteś obecny lub zwiększenie widoczności Twojego produktu w punktach sprzedaży detalicznej.
Kiedy już określisz cele sprzedażowe, które odpowiadają Twojej firmie i Twoim potrzebom, ważne jest, abyś śledził, jak się one rozwijają. Pozwoli Ci to na dostosowanie celów w razie potrzeby i da Ci wystarczającą ilość informacji do wyznaczenia nowych celów w przyszłości.
Dobrze ustalone cele sprzedażowe, które są dostosowane do realiów biznesu, będą kluczowe dla rozwoju Twojej firmy. Będziesz potrafił dokonać krótkoterminowych prognoz rozwoju, ocenić przychody i wydatki oraz zaplanować kolejne kroki.
Artykuły powiązane
1) Wszystko, czego potrzebujesz, aby wykorzystać Instagram w swoim salonie lub gabinecie kosmetycznym
Co jest potrzebne do założenia własnego salonu lub gabinetu kosmetycznego?
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41