- Ciekawostki
- 9 lutego 2023
- 0
Kluczowe elementy do otwarcia własnego centrum crossfitu
- Strona główna
- Blog AgendaPro
- Kluczowe elementy do otwarcia własnego ośrodka szkoleniowego ...
CrossFit to jedna z aktywności fizycznych, która w ostatnich latach zyskała największą popularność. Ta metoda treningowa opiera się na wykonywaniu ćwiczeń funkcjonalnych, w których rozwijana jest zarówno siła, jak i wytrzymałość sercowo-naczyniowa, szybkość, koordynacja, równowaga i zwinność. Ruchy, które wykonywane są podczas CrossFitu wymagają koordynacji różnych grup mięśniowych, w których wykorzystywane są różne przybory, takie jak m.in. ciężarki, drążki, skrzynki. Oprócz rozwoju umiejętności fizycznych związanych z uprawianiem tej dyscypliny, rozwój istotnych wartości takich jak praca zespołowa i motywacja/doskonalenie osobiste to kolejne atrybuty tej aktywności fizycznej.
Dyscyplina rozpoczęła się w latach 70-tych od Grega Glassmana, studenta uniwersytetu, który szukał aktywności fizycznej, która pozwoliłaby mu wykonać maksymalną ilość pracy w minimalnym czasie. Jednak dopiero w połowie lat 90. otworzył pierwszy box - nazwę nadaną miejscom treningowym, w których uprawia się CrossFit - w mieście Santa Cruz w Kalifornii. Szacuje się, że obecnie na całym świecie istnieje ponad 14 000 boksów CrossFit.
Boksy są bardzo specyficznym miejscem treningowym. Jedną z osobliwości boxów czy ośrodków, w których uprawia się CrossFit jest to, że są to miejsca treningowe, które w niczym nie przypominają konwencjonalnych siłowni: nie ma tam luster ani bieżni, telewizorów czy maszyn. Wręcz przeciwnie, jest to przestrzeń, która charakteryzuje się tym, że jest dość otwarta, z wysokimi sufitami i ogólnie pełna elementów takich jak m.in. piłki lekarskie, drążki, skrzynie, ciężarki (do podnoszenia ciężarów i kettlebells), maszyny do wiosłowania. Podobnie, wystrój wnętrza boksu jest zazwyczaj dobrze oświetlony i przestronny dla komfortu uczestników. Niektóre posiadają przestrzenie zewnętrzne, które są uzupełnieniem innych aktywności podczas treningu.
Krótko mówiąc, CrossFit może być atrakcyjny jako model biznesowy, biorąc pod uwagę jego popularność na różnych rynkach. W tym sensie, jeśli chcesz podjąć się projektu otwarcia własnego boksu CrossFit, ważne jest, abyś miał wcześniejszą strategię. To znaczy, musisz ocenić, kim są Twoi potencjalni klienci, a także wielkość rynku, na który chcesz wejść w zależności od obszaru, na którym się znajdujesz. Podobnie musisz mieć zdefiniowaną markę: jedną z cech charakterystycznych dla ćwiczących CrossFit jest atmosfera społeczności, którą tworzą, dlatego ważne jest, abyś wcześniej określił istotę swojej marki i oczywiście miał dla niej jasne wytyczne graficzne (logo i podobne, ponieważ pomogą Ci one w aranżacji wnętrza boxu). Według danych podanych przez serwis Entrepreneur.com, początkowa inwestycja potrzebna do otwarcia boksu CrossFit wynosi około 80 tys. USD. Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę, że wszystkie boksy CrossFit muszą mieć odpowiednie licencje: to nie tylko daje im większą wiarygodność, ale także pomaga budować lojalność wśród Twojej społeczności.
Kiedy już będziesz miał zdefiniowane te elementy, powiemy Ci jakie inne aspekty powinieneś wziąć pod uwagę otwierając centrum CrossFit:
- Infrastruktura
Do rozpoczęcia działalności centrum CrossFit idealnie nadaje się przestrzeń o powierzchni około 200 m2. Może to jednak ulec zmianie w zależności od oczekiwań i wcześniejszego planowania.
W każdym przypadku ważna jest lokalizacja boksu: weź pod uwagę dynamikę kraju, w którym będzie się znajdował i zastanów się, czy znajduje się w miejscu, do którego można dojechać zarówno samochodem, jak i komunikacją miejską. Podobnie, zlokalizowanie swojego pudełka w obszarze komercyjnym i w pobliżu biur jest idealne, aby zbliżyć się do swojej grupy docelowej.
Sam lokal powinien posiadać recepcję, a także prysznice, szatnie, szafki, strefę przekąsek i oczywiście strefę treningową.
- Materiały i wyposażenie
Jeśli chodzi o materiały potrzebne do szkolenia, szacuje się, że potrzebujesz sprzętu dla około 20 osób, w zależności od wielkości lokalu oraz, ponownie, od Twoich oczekiwań i modelu biznesowego. W każdym razie w każdym boxie powinny znaleźć się kettlebells, sztangi, dyski o różnej wadze, liny, skakanki, hantle, piłki lekarskie, uprzęże typu TRX, worki z piaskiem, sakwy, klatki i koła lub opony.
Z drugiej strony konieczne jest, aby przestrzenie, które nie służą szkoleniu (recepcja, strefa przekąsek, biuro, toalety) były wyposażone w niezbędne elementy: komputery, biurka, krzesła i ogólnie meble. Podobnie ważne jest posiadanie systemu zabezpieczeń w obiegu zamkniętym, a także sprzętu audio, który jest niezbędny w każdej siłowni czy miejscu treningowym.
- Kapitał ludzki
Trzecim najważniejszym elementem jeśli chodzi o posiadanie boxa CrossFit jest kadra. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę ilość potrzebnych pracowników administracyjnych: recepcjonistki, administratora i sprzątaczki. Z drugiej strony, trenerzy czy coachowie są ważni w każdej loży: upewnij się, że zatrudniasz profesjonalistów w tej dziedzinie. Podczas procesu wyboru zaleca się sprawdzenie referencji, a przede wszystkim wcześniejszego doświadczenia każdego z trenerów.
Krótko mówiąc, model biznesowy dla ośrodka CrossFit wymaga zwrócenia uwagi na różne zmienne, takie jak infrastruktura, sprzęt i personel. Jednak oprócz wspomnianych zasobów materialnych, należy wziąć pod uwagę wszystko, co związane z marketingiem, zarządzaniem klientami, lojalnością i generowaniem bardziej ludzkich i wartościowych treści dla swojej marki. W takim przypadku polecamy Ci oprogramowanie dostosowane do tego typu działalności, w którym możesz zarządzać nie tylko finansami (przychodami, wydatkami i zapasami), ale także monitorować swoich klientów i prowadzić masowe kampanie marketingowe.
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41