- Ciekawostki
- 13 sierpnia 2022
- 0
5 kanałów komunikacji, które warto wykorzystać w kontaktach z klientami
- Strona główna
- Blog AgendaPro
- 5 kanałów komunikacji, które musisz ...
Komunikacja jest niezbędna dla człowieka, bo dzięki niej rozwiązuje się lub tworzy prawie każdy problem. Dlatego nie brzmi tak daleko, aby usłyszeć, kiedy związek rozpada się z powodu problemów komunikacyjnych, ponieważ przenosi się to na każdą relację społeczną, a tak, to wpływa na pracę, jak również.
W nowym krajobrazie, w którym coraz więcej osób pracuje z domu, granice między twoim życiem zawodowym a pracą często się zacierają, a to ma wiele wspólnego z twoimi kanałami komunikacji ze współpracownikami, szefami czy z klientami. Często jest to powód, dla którego pracownicy, a nawet klienci czują się tak przytłoczeni pracą. Tutaj opowiemy Ci o pięciu kanałach komunikacji, które powinieneś wykorzystać w kontaktach z klientami, aby usprawnić i zoptymalizować każdy z obszarów dzięki narzędziom, które pozwolą Ci iść do przodu i czerpać z nich jak najwięcej.
Tak, komunikacja za pomocą poczty elektronicznej ma wiele korzyści, począwszy od tego, że zawsze można mieć kopię zapasową swoich rozmów, bez niczego, co mogłoby zostać niezauważone, np. jeśli klient składa spontaniczną prośbę, której nie uzgodniłeś, możesz mieć dowody swoich wcześniejszych ustaleń wypowiedzianych za pomocą poczty elektronicznej.
Kolejną wielką zaletą jest utrzymanie formalności relacji klient-pracownik, w której można czuć się komfortowo, z ograniczeniami i bez poczucia przytłoczenia przez osobiste sieci społecznościowe lub Whatsapp.
Media społecznościowe
Portale społecznościowe są bardzo ważnym medium, które należy wziąć pod uwagę przy komunikacji z klientami. Poprzez te media odkrywają nas, widzą nasze produkty i usługi oraz upubliczniają swoje wątpliwości i skargi.
W zależności od platformy, na której jesteś bardziej obecny, możesz zdecydować się na alternatywne rozwiązania, dzięki którym komunikacja z klientami będzie nieco szybsza i skuteczniejsza. Na przykład na Instagramie masz możliwość tworzenia automatycznych wiadomości bezpośrednich. To znaczy, że wpisując po prostu słowo kluczowe, natychmiast pojawi się wcześniej ustalona wiadomość. Pozwoli to zaoszczędzić czas przy obsłudze częstych zapytań, takich jak metody płatności, adres czy dostępność produktów.
Facebook posiada również system automatycznych wiadomości. Ten portal społecznościowy posiada opcję stworzenia własnego wirtualnego asystenta. Wystarczy zaprogramować odpowiedzi, które będą wysyłane, gdy klienci wyślą konkretną wiadomość. Proces ten jest nieco bardziej skomplikowany niż domyślne wiadomości Instagrama, ale ma znacznie bardziej rozbudowane funkcje, z których możesz skorzystać.
WhatsApp to niezwykle popularny komunikator internetowy, dlatego powinieneś dostosować swój biznes do możliwości obsługi zapytań za pośrednictwem tego kanału. Najlepiej jest założyć numer WhatsApp dla swojej firmy, w ten sposób będziesz mógł korzystać z zalet, których nie mają konta osobiste. Będziesz mógł zautomatyzować wiadomości, określić godziny pracy, dołączyć adres do Google Maps, a nawet udostępnić katalog produktów w archiwum czatu.
Jest to szybki i łatwy sposób na pozostanie w kontakcie z klientami. Popularną praktyką jest umieszczenie bezpośredniego linku, który łączy Twoich klientów z czatem WhatsApp w bio Twoich sieci społecznościowych, aby każdy śledzący mógł kliknąć na link i rozpocząć rozmowę.
Telegram
Ta wspaniała aplikacja do przesyłania wiadomości internetowych ma wiele przydatnych i zabawnych funkcji, które pozwolą Ci na lepszą interakcję z Twoimi klientami. Ma wszystko, od animowanych naklejek, wiadomości wideo po czaty, które mogą być samozniszczone i prywatne. Pozwala również na pozostawienie wiadomości przypiętych do czatu lub grupy w przypadku, gdy istnieją jakiekolwiek oczekujące zadania lub prośby. W przypadku przechodzenia treści nie obniża rozdzielczości, a to pozwala zachować oryginalną jakość plików takich jak zdjęcia czy filmy.
Jedną z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych rzeczy w Telegramie jest to, że ma on również różne boty do gier, pobierania e-booków, a nawet czatów z transmisją.
Skype
Opracowany przez Microsoft, pozostaje jednym z najlepszych środków komunikacji online z wieloma zastosowaniami, nie tylko połączeniami wideo. W tej aplikacji można zaplanować połączenia, wysyłać notatki głosowe, wysyłać pliki bez obniżania jakości, nagrywać filmy z poziomu aplikacji i tak dalej.
Dodatkowo możesz tworzyć fora i czaty grupowe, aby mieć prawidłowe zrozumienie kanałów komunikacji z klientem i aby nie były one mieszane, tak aby wiadomości docierały jasno i zwięźle.
Powiązane artykuły:
- Rodzaje obsługi klienta
- Najlepsze techniki obsługi klienta
- Customer churn: Przyczyny i jak ich unikać
Najnowsze Artykuły
- Ciekawostki
- 24 lutego 2023
- 0
Lojalni klienci, klucz do sukcesu
- Ciekawostki
- 15 lutego 2023
- 0
Karty lojalnościowe, wszystko co musisz wiedzieć
Kategorie
- Dla niego 50
- Dla niej 6
- Kariera 25
- Ciekawostki 41